Въпреки че не бихте си го помислили от пръв поглед, крушките за фарове са продукти с висока прецизност. Докато обикновената битова крушка разпространява светлината с радиус от едва няколко метра, крушката за фаровете, комбинирана с рефлектора, трябва прецизно да достави светлина на пътя на разстояние много по-голямо от 50 метра. На път сте да разберете защо качеството по време на производствения процес играе толкова важна роля и защо крушките с ниско качество имат значително влияние върху безопасността на движението – дори и да носят маркировката за одобрение E. Халогенните крушки за фарове са произведени и одобрени в съответствие с изискванията на законодателството (ECE R37). Спецификациите включват позволения светлинен поток в лумени, консумацията на електрическа енергия, както и, разбира се, всички размери – от самата стъклена крушка до основата. Тази спецификация има за цел да гарантира, че например всяка одобрена крушка H7 подхожда на всеки фар, предназначен да бъде използван с крушка H7, и че комбинацията осигурява правилния светлинен лъч.
Какво отличава една добра халогенна крушка?
Изисквания от ECE R37
Фигура 1: Геометрия на добра крушка с нажежаема жичка в точната фокусна точка на фара Графиката показва опростена схема на пътя на лъча на предните фарове с параболичен рефлектор. Лъчите се излъчват паралелно само ако нажежаемата жичка се намира в точната фокусна точка. От само себе си се разбира, че крушките, произведени от производители на марки като Philips, които също предоставят оригинално оборудване, отговарят на строгите изисквания на ECE R37 – техните вътрешни спецификации често са дори по-стриктни. Това изисква производствени процеси с висока точност и изключително строги проверки за осигуряване на качеството. Изпитвания за сравнение, проведени от списания за автомобили, многократно показват, че много крушки, произведени с помощта на евтини производствени техники, не отговарят на тези високи стандарти, като грешките в геометрията са основният проблем. Резултатът е неточен светлинен лъч, твърде къс диапазон или отблясъци (представени в двете изображения с помощта на параболичен рефлектор). Ако нажежаемата жичка е твърде далеч от рефлектора, светлинният лъч е твърде къс; ако е твърде близко, това създава отблясъци.
Освен потока геометрията на крушката също е особено важна. В съвременните фарове със свободна форма светлината от нажежаемата жичка е фокусирана върху пътя, използвайки подравнени по различен начин отразителни елементи. Тази система може да функционира правилно само ако нажежаемата жичка е точно на правилното място. Разрешеният допуск за позицията на нажежаемата жичка в крушка H7 е само 0,2 мм – винаги във връзка с регулиращия пръстен, който поставя крушката във фара.
Различаване на добри от лоши крушки
Фигура 2: Геометрия на лоша крушка – нажежаемата жичка е извън фокусната точка, светлинният лъч е твърде къс
Фигура 3: Геометрия на лоша крушка – нажежаемата жичка е извън фокусната точка, отблясъци Този тип крушка също често има особено силно или лъскаво покритие, а опаковката често обещава особено висока цветна температура. Фактът, че светлината може да бъде неефективна, или, в най-лошия случай, че крушката може да създаде опасно ниво на отблясъци, за съжаление, не представлява особен интерес в тези случаи. Светлинният лъч от птичи поглед Разликите в късия лъч са всъщност видими от птичи поглед, което демонстрира асиметричното разпределение на светлината, която предният фар хвърля на пътя с определен цвят. Това е един много добър начин за сравняване на диапазона на светлинния лъч на различни крушки.
Фигура 4: Осветление на пътя с добра стандартна крушка H7
Фигура 5: Осветление на пътя с много лоша стандартна крушка H7 Графиките използват пример с добра стандартна крушка H7 в сравнение с особено лоша крушка. Лошата крушка "деформира" светлинния лъч до точката, в която характерното асиметрично разпределение на светлината вече въобще не може да се разпознае. Нещо повече, това не може да се коригира чрез регулиране на фаровете. В този случай разликата в диапазона на външния край на платното е повече от 50 метра; при един по-сериозен случай това няма да остави достатъчно време за правилно реагиране. В сравнение с по-мощната светлина на крушката X-tremeVision разликата е още по-голяма. Защо въпреки това лошите крушки носят маркировка E? Все още е актуален въпросът защо някои крушки могат да носят обозначението E и въпреки това да се представят много слабо в изпитването за сравнение. Преди една крушка да бъде одобрена, от производителя се изисква да има изпитвания на пет проби в лаборатория за изпитвания и след това да кандидатства за одобрение от съответния орган в страната членка на ECE. За съжаление, след това производителят е отговорен да гарантира, че продължаващото производство ще продължи да доставя продукти, които съответстват на първоначално одобрения продукт. Това се нарича „съответствие на производството‟ и много евтини доставчици не успяват да се придържат към него по правилния начин по време на последващото производство. За да обобщим – за части, свързани с безопасността, като автомобилни крушки, ние само можем да ви посъветваме да избирате продукти от маркови производители, които също така предоставят оригинално оборудване. Най-малкото в такъв случай вие грешите поради предпазливост.
Може също да ви заинтересува:
Ръководство за намиране на правилната крушка
Закупете автомобилни продукти Philips онлайн или в магазин, близо до вас
Имате ли нужда от замяна на фарове Philips за автомобила ви?
Най-високият приоритет на Philips е да предоставя максимално удовлетворение за клиенти, които закупуват оригинални продукти на Philips
Как да смените крушки за предни фарове за вашия Peugeot 308
Как да смените крушки за предни фарове за вашия Range Rover Evoque
Как да смените крушки за предни фарове за вашия Mini Cooper Countryman
Как да смените крушки за предни фарове за вашия Volkswagen Golf VII